Late night update

Wow. Jag är nästan stolt över mig själv för att jag uppdaterar två gånger på samma dag :'D
Jag for ju på bion som jag sa i förra inlägget (även om jag är lite sjuk fortfarande).

Jag älskar verkligen att gå på bio. Mamma tog mig alltid på bio och teater när jag var liten, och jag tror att det är därför jag blev en sådan filmälskare. INGENTING går upp emot att sitta på bion och se en komedi i en stor biosalong där alla skrattar hysteriskt, eller att se en sorglig då man hör folk snyfta överallt. Det är helt underbart xD

Jag minns när jag och Chili for iväg och såg på Benjamin Buttons otroliga liv. När vi stod i kön bestämde vi oss för att beställa en Blockbuster, det är en sånt där biffpaket där det finns två stora läskar, en stor hotsnacks och en stor popcorn. Sen skulle vi bestämma vilka hotsnacks vi ville ha (det finns ju bacon och sourcream), Chili ville ha bacon men jag ville ha sourcream. Hon övertalade mig att vi skulle ha hälften bacon, hälften sourcream. Sen tyckte hon bacon smakade illa D8
Det fanns ju också en incident med popcornen och supersaltet som de hade där. Chili är besatt av salt, och tyckte popcornen var osaltade. Då sprang vi till kassan och tjejen där drog fram en bunke med det hon kallade "supersalt", Chili öste på superssaltet på våra stackars popcorn. Sen när vi satt i biosalongen tyckte hon fortfarande de var osalta. När hon kom tillbaka så hade hon en suspekt oskyldig min, hon hade nämligen råkat salta för mycket ;___; poor mee~

Back to track, själva grejen med att komma till bion är att gå dit för tidigt. Då kan man sitta där men tidningen Film på bio, snacka skit med sina kompisar och se på alla trailers de visar innan filmen *___*


 

 


Flickan som lekte med elden
var precis som jag trodde den skulle vara. Skakande, hemsk, grov, förvirrande och helt enkelt fantastisk!
Jag har inte läst boken, vilket jag nu ser var ett misstag. Första filmen var ganska enkel att förstå. Andra filmen däremot så satt jag ungefär halva tiden och funderade över vad de egentligen försökte lösa. Jag borde ha läst boken men jag trodde att eftersom att jag fattade första filmen utan att ha läst boken borde jag hänga med i den här också. Jag hade fel.
Ändå var Flickan som lekte med riktigt spännande och bra, men ändå fick man titta bort under de äckligaste scenerna.

Svenska filmer har en tendens att inte dölja något
, så man får vara beredd på att se mycket blod och nude stuff. Om man tänker "Den här scenen kommer att bli grov" kolla bort medan du kan. Delvis är svenska filmer bra på att överaska och om en kille blir halshuggen, så är det blod överallt. Jag gillar att de är realistiska, men ändå klarar jag inte av att se sådant.

Innan filmen skulle mamma köpa popcorn, men det var bara tio minuter innan filmen började och jag ville inte missa reklamen. Jag funderade på att gå i förväg men jag har aldrig gått ensam in på en biosalong förut xD, så det var ett tufft val. Jag lyckades ändå lura biljettkillen att jag var 15 (vilket jag inte är :''3) men sen kom min stora utmaning. Vi möts alla av den förr eller senare, det oundvikliga har namnet "Hitta rätt plats". Visst, jag hittade raden, men det satt redan jättemånga där. De var jättesnälla och jag kunde liksom se hur hela raden reste på sig så att jag kunde komma fram. När jag gått förbi mitten undrade jag om jag tagit fel rad, men det visade sig att jag hade platsen längst ut på andra sidan från där jag kom ;__;

// Decemberkid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0