Helg igen... eller?



Jag borde vara jätteglad över att helgen kommit. Jag menar, allt som jag brukar göra innan helgen har jag gjort. Jag har läst ut senaste Bleach kapitlet, kollat på film och klottrat i tidningen där de visar vilka filmer och serier som kommer visas. I alla fall, eftersom att jag varit sjuk hela veckan (måndagen räknas inte) så har jag nästan tappat tidsbegreppet O-o

 

 

Mamma kom efter middagen till mig med världens alvarligaste blick. Jag fick sätta mig framför henne och böja på huvudet, hon frågade om det gjorde ont i kinderna och jag svarade ja. Då tryckte hon lätt på mina kindben, och det gjorde också ont.

Mamma hade fortfarande den där allvarliga minen då hon sen sa; "Du... har... bihålsinflammation." Jag dog nästan XD (Mamma är sjuksköterska, så hon har världens skillz på sjukdommar :''3)

 

 

 

 

Efter det så bestämde oss för att hyra film, och alltid när vi gör det så bestämmer mamma vilken film hon vill se innan hon sett trailern (vi hyr på TV:n). Vi hittade Rosa pantern 2 och mamma ropade direkt att vi skulle hyra den, men jag fortsatte att skrolla efter andra filmer. Då hittade jag istället filmen Taken som alla säger är så himla bra. My tvingade mig att hyra den. Jag vet inte om jag vill gå in på detalj på den här filmen, då avslöjar jag säkert något för er som vill se den. Ändå kan jag ge ut att det är en väldigt "ren" film, de visade nästan inget blod även om det var folk som dog och slogs genom praktiskt taget hela filmen, jag tror inte heller att vi får skymta ett enda bröst (varken manligt eller kvinnligt) någon gång.

 

Chili sa att det är en av hennes nya favoritfilmer, men jag vet inte riktigt om jag tycker samma sak. Min favoritfilm är ju Red eye och Man on fire, jag tycker inte att Taken slog de två. Red eye är... speciell och Man on fire får mig alltid att gråta. Visst, jag gråter av praktiskt taget alla filmer (även komedier som t.ex. Klick) men Man on fire är verkligen något extra ;___;


Om jag måste välja mellan alla filmer jag någonsin sett så måste nog Red eye vara bäst än så länge. Men jag känner hur District 9 gnager på mig lite nu när jag skriver det här, för den var också riktigt bra.

Det är många som ändå säger att den är dålig, de bara ljuger. Gå och se den~!

 

Nu måste jag lägga mig, har ont i huvudet från infektionen :''3


//Decemberkid

 

 

Candytree for the win ~ (・3・)


Kommentarer
Postat av: Anonym

u and I are the same. ;_;

(sitat från district 9)

2009-10-10 @ 12:10:15
Postat av: Malåbarnet

Taken var min favoritfilm innan jag sett V for vendetta och red eye 8''D DON'T JUUUUDGEEE MEEEEH ;__;



bihålsinflammation HAHA 8D krya på dig 8''0

2009-10-10 @ 13:46:42
URL: http://paperchili.blogg.se/
Postat av: Pokis

Jag fattade aldrig vad det var som var så bra med Red Eye 8D

Lulz, du har Hana Yori Dango ost på din musikbjörn, jag har det x'D

2009-10-10 @ 15:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0